Pouczenia:
1. Zgłoszenie powinno być zgodne z procedurą zgłoszeń wewnętrznych, obowiązującą w spółce M-Line sp. z o.o.. Tekst procedury dostępny jest również tutaj (link)
2. Zaleca się, aby Zgłoszenie zawierało przejrzyste i pełne wyjaśnienie przedmiotu Zgłoszenia oraz co najmniej następujące informacje: datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa, opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa, wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa, wskazanie wszystkich dowodów i informacji, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania Zgłoszenia.
3. Zgłoszenia anonimowe zgodnie z procedurą zgłoszeń wewnętrznych, obowiązującą w M-Line sp. z o.o. nie będą rozpoznawane.
4. Informacje na temat zgłaszanego naruszenia powinny być związane z wykonywaniem czynności zawodowych/pracowniczych lub okresu sprzed ich rozpoczęcia. Informacje o naruszeniach prywatnych nie są objęte ustawą o ochronie sygnalistów.
5. Dokonanie świadomie zgłoszenia nieprawdziwych informacji, mimo braku podstaw do sądzenia, że będąca przedmiotem Zgłoszenia informacja o naruszeniu jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia, może być podstawą do wyciągnięcia wobec ssoby dokonującą zgłoszenia konsekwencji służbowych, jest może być zagrożone odpowiedzialnością karną.
6. Dokumentacja zgłoszenia jest co do zasady usuwana trzy lata po zakończeniu postępowania. Po tym czasie dokumenty z tego postępowania zostaną usunięte.